Bling Bling Bling~

Bling Bling Bling~

niedziela, 11 sierpnia 2013

Hot Summer Ah Hot Hot neomu deowo/ Hot Summer Ah Hot Hot Gonna be a ....

Przyznaję, że kiedy chodzi o kpop bardzo ciężko jest mi zachować obiektywizm. Jest to coś co uwielbiam i zazwyczaj tego bronię, ale czasami trzeba schować fanowską dumę głęboko do kieszeni i zaakceptować prawdę taką, jaka jest. Chodzi mianowicie o kupowanie praw autorskich do wykonywania piosenek zagranicznych artystów. Nie wiem czy inne wytwórnie tak robią,  SM Enterteinment na pewno . Natknęłam się na to już wiele razy słuchając  SHINee, SNSD,  F(x),  podobno któraś piosenka EXO jest coverem, ale jeszcze się nie dokopałam która ( ktoś wie? ).  Nie rozumiem czemu tak się dzieje. Kto jak kto, ale SM zarabiają krocie na swojej działalności. Zamiast kupować coś co już zostało „przemielone” w innym miejscu na kuli ziemskiej, mogliby zatrudnić  i opłacić producentów muzycznych, którzy napisaliby oryginalną piosenkę tylko dla danej grupy. Czy to nie daje więcej satysfakcji?  Nie neguję, że SM takich ludzi posiada ( chociażby Yoo Young-jin ), widać to nie wystarczy. Może koreańskim fanom to nie przeszkadza, mi w większości też nie ( bo przecież nie przestanę słuchać A-Yo <3), jednak kiedy usłyszałam „Dancing Queen” Girls` Generation pomyślałam „WTF? Ale… to jest Duffy…”. Wersja SNSD w ogóle nie przypadła mi do gustu, teledysk również (patent z kolorowymi spodniami, czyż nie znamy tego z „Gee”?).  W większości przypadków to wersje kpop`owe zyskują moją aprobatę, bo dochodzę do wniosku że popowi artyści z Europy czy Ameryki już nie są w stanie mnie niczym zaskoczyć, a kpop to kpop :)


Runda 1: Mówi się że cover piosenki jest gorszy od oryginału, dziewczyny z f(x) udowadniają że niekoniecznie. 
f(x) vs. Monrose - 1:0 





Runda 2: O tej sprawie było dość głośno na forach internetowych. Tutaj jestem skłonna ustanowić remis, po prostu lubię tą charakterystyczną melodię :)
SHINee vs. Michael Mind Project feat. Sean Kingston - 1:1







Runda 3: Party Girls czy Flower Boys? Odpowiedź jest oczywista! ;p
SHINee vs. Denice Stone - 1:0






Runda 4: Dancing Queen, You got me begging you for mercy....
SNSD vs. Duffy - 0:1 (dziewczyny przepraszam -.- )






Ostateczny wynik 3:2 dla kpop! 


Pozdrawiam M.A.D. 

1 komentarz:

  1. Z tego co wiem to piosenka Shinee była pierwsza a Sean wydał swoją później

    OdpowiedzUsuń